به گفته فعالان بخش صنايع دستي اندونزي، کالاهاي سنتي ساخت بالي، به دليل شکل و فرم منحصر به فرد خود، همواره در بازارهاي بين المللي خواهان داشته و محصولاتي از قبيل، جواهر آلات طلايي و نقرهاي، مبلمان و برخي از سوغاتيهاي بومي منطقه، در کشورهاي مختلق اروپايي و امريکايي و آسيايي از مشتريان بيشماري برخوردارند.
کارشناسان اعلام کردند، اين بازار حتي با ورود کشورهاي همچون هند، چين، ويتنام و تايلند، که رقابتي نزديک با اندونزي دارند هم مانع از اين ارتقا نشده و علاوه بر آن دست ساز بودن تمام محصولات عرضه شده اين کشور نيز اهميت آن را در بازارهاي جهاني بالا برده است.
گفتني است با رشد 17 درصدي صادرات نقره جات بالي به اروپا،آمريکا، استراليا و آسيا، صادرات صنايع دستي اين منطقه به بيش از 152 ميليون دلار رسيد./109
انتهای پیام/